ראשי » נגישות » הנגשת עמדות שירות לבעלי מוגבלויות – טיפים להנגשה נכונה

הנגשת עמדות שירות לבעלי מוגבלויות – טיפים להנגשה נכונה

שירות לאנשים עם מוגבלויות, הוא שירות אשר מותאם לצרכים האישיים שלהם. שירות זה יכול לאפשר לאנשים מכל קצווי הקשת הישראלית לקבל שירותים ציבוריים בצורה נגישה ונוחה. כל זאת בהתאם למוגבלות שלהם. נותני שירות מחויבים לעמוד כיום בדרישות נגישות מתקדמות. אלו מבוססות על בסיס החוק הישראלי, ולכן נותני השירות חייבים לחשוב על פתרונות לאנשים עם צרכים מיוחדים. ועדיף כבר בשלב ההקמה של מתחם השירות שלהם.  הכנו כמה טיפים שיעזרו לכם כשתחפשו הנגשת עמדות.

הנגשת עמדות לאנשים עם מוגבלויות – לפי החוק

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, היא מחלקה של משרד המשפטים הישראל. מחלקה זו פועלת באופן קבוע על מנת להביא לידי ביטוי את הדרישות של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בכל חלקי החברה הישראלית. שירות הולם לאנשים עם מוגבלויות הוא לא עניין של מה בכך. במיוחד אם אין לכם מספיק ידע בנוגע לצרכים של אנשים עם מוגבלויות. זאת אומרת, שאם אתם נותני שירות שהם מבקשים לעמוד בכל דרישות החוק, חשוב להבין מה הן ההגדרות החוקיות. זאת על מנת להבטיח שאתם עונים על כל הדרישות והציפיות.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

אנשי שירות צריכים סביבת עבודה נוחה

אלמנט אחד של היצירה של סביבת עבודה מתאימה לאנשים עם מוגבלויות, הוא אנשי הצוות שעובדים חברה שלכם. הרי אתם חייבים ליצור להם סביבת עבודה נוחה ונעימה. מה שעוזר להבטיח שבתור נותני שירות יהיה להם קל מאוד לעבוד בתוך עמדות שירות מתקדמות. על כן, כבר בשלב התכנון של חלל הפנים, ראוי להיעזר בידע המקצועי והדרכה בנושא. במיוחד כדי לבנות עמדות שירות נגישות ומונגשות באופן הנכון. וכמובן במקביל, נוחות ומרווחות לעובדים.

חשיבה על דרכי הגישה הנוחות ביותר

מבחינתם של האזרחים המבקשים לקבל שירות על פי דרישות החוק לשוויון הנגשה של אזורי הפעילות היא בקשה חיונית ומרכזית. אדם אשר מתנייד על כיסא גלגלים או בליווי של ציוד ואנשים, צריך מקום רחב, עם עמדת ישיבה נוחה וגדולהץ. מה שיסייע לו לקבל שירות גם ברמה הכי פשוטה ויומיומית שיש. לחילופין, כאשר מדובר על אנשים עם מוגבלויות שכליות או מוגבלויות פיזיות כמו שמיעה וראיה, יש עזרים נוספים שצריך להתקין בתוך עמדות שירות. מה שיסייע להם ליצור תקשורת עם נותני השירותים בצורה הכי אפקטיבית שיש. חשיבה על כל הפרטים הקטנים והבנה של צרכים שונים של אנשים עם מוגבלויות שונות היא הדרך. הדרך להנגשת החיים במרחב הציבורי לאנשים מכל קצווי הקשת הישראלית. זו היא אחריות אישית של כולנו, מעבר לדרישת החוק. אחריות להבין מה הן ההתאמות הקטנות שיכולות לשנות את חייהם של אנשים רבים. ואחריות לעשות את כל המאמצים על מנת להטמיע אותן בחיינו.

עבודה עם צוות מקצועי להנגשה איכותית

כפי שוודאי הצלחתם להבין, את תהליך ההתאמה של מרחב העבודה לצרכים של אנשים עם מוגבלויות, אתם לא תמיד יכולים לבצע לבד. למרות שאנחנו חושבים שמדובר על פתרונות פשוטים, ההסתכלות על התמונה הגדולה היא לא תמיד עניין אינטואיטיבי. אנחנו לא מכירים את כל המוגבלויות, בתור אנשים מן השורה, ולא יכולים לדעת מה יהיו ההשלכות של ההחלטות שלנו על אנשים עם צרכים מיוחדים. לשם כך, פועלים כיום בשוק הישראלי מומחי נגישות, אשר מצד אחד מכירים את דרישות החוק ומצד שני מכירים את כל הפתרונות הטכנולוגיים והמקצועיים שקיימים, כדי ליצור לאנשים עם מוגבלויות סביבת חיים טובה הרבה יותר.