ראשי » חוקי נגישות » תקן ממ"ד מאובטח

תקן ממ"ד מאובטח

בישראל החוק קובע בצורה חד משמעית: בכל מבנה שנבנה אחרי שנת 1992 חייב להיות ממ"ד תקני. כאשר מדברים על תקן ממ"ד מדברים על לא מעט חוקים ותקנות שיש לקחת בחשבון. מעבר לכך שקיים חוק לבניית מבנים עם ממ"ד, מודגש גם הצורך לעודד את בניית הממ"ד במבנים ישנים. לכן, במידה וגם אתם רוצים להוסיף ממ"ד לדירתכם, כדאי שתדעו מספר דברים בנושא. לא מדובר על מבנה שניתן לבנות ככה סתם שכן יש תקנות ברורות לבניית חדרי מיגון.

תקן ממד מאובטח
בתמונה: תקנים לממ"ד

תקן ממ"ד וההתייחסות אליו בעת תכנון המרחב המוגן

ישנן לא מעט תקנות המתייחסות לבניית ממ"ד. זה כולל התייחסות לחלקים שונים בממ"ד, חל מהחלון ועד הדלת. למשל, קירות הממ"ד חייבים להיעשות ביציקת בטון מזוין. יתרה מכך, העובי של הבטון חייב להיות לפחות בעובי של 25 ס"מ. מעבר לכך, כמובן שכאשר מדברים על תקן ממד, מדברים גם על חלון ממד. החלון, ממש כמו הדלת, צריכים להגן על מי שנמצא בממ"ד. לכן ניתן לראות שהתקן קובע שצריך להתקין חלון הדף כפול. משמעות הדברים היא שזה צריך להיות חלון פנימי מאובטח וחלון חיצוני מפלדה. כל הפרטים האלה יכולים לעשות את ההבדל בין ממד תקני ובין ממ"ד שאינו עומד בתקנות. בנוסף, כמובן שכאשר מדברים על תקן ממד, מדברים גם על האוורור. אי אפשר לשהות שעות ארוכות בממ"ד ללא מערכת אוורור מתקדמת ומשוכללת. החדשות הטובות הן שיש היום פתרונות מגוונים בתחום ולכן רצוי לבחור מערכת אוורור מקצועית ואמינה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לממ''ד תקני? השאירו פרטים

כל מה שחייב לכלול תקן ממ"ד מאובטח

בבואכם להזמין עבודה כמו בניית ממ"ד עם תקן מאובטח, יש לברר מספר דברים. תקן ממד מאובטח מתייחס למספר נתונים שונים והם:

  • הקירות, הדלתות והחלון המוחזק – כאמור, הכול חייב להיות בנוי מחומרים עמידים ולכן בטון הוא הבחירה הנכונה. לא אחת ניתן לראות שנעשה שילוב גם בפלדה, במיוחד עבור בניית דלת הממ"ד.
  • מערכות האוורור והסינון – ממ"ד סטנדרטי מאובטח חייב להיות בעל מערכת אוורור אמינה כדי לשמור על אספקת אוויר צח. כמו כן, יש לשלב בממ"ד מערכת לסינון אוויר. רק כך השוהים בממ"ד יוכלו לנשום אוויר נקי לאורך זמן.
  • תקשורת חירום ואספקת חשמל – לממ"ד סטנדרטי מאובטח צריכה להיות מערכת תקשורת ייעודית המאפשרת לדיירים לשמור על קשר עם העולם. בנוסף, צריכה להיות לו אספקת חשמל עצמאית כדי לשמור על מערכות חיוניות בפעילות במקרי חירום.
  • מרחב מחייה פונקציונלי – יש לתכנן את הממ"ד כך שהוא יהיה נוח לשימוש עבור כל השוהים בו.

בניית ממ"ד בעזרת המומחים

לבסוף, כמובן שאם אתם רוצים לבנות ממ"ד שעומד בתקנים, עליכם לפנות אל המומחים. כמובן שהמומחים מכירים את אותו תקן ממ"ד ובהתאם לכך הם יוכלו לבנות עבורכם ממ"ד. מעבר לכך, הם גם יגיעו עם הרבה מאוד ניסיון, טיפים וידע. לכן, כל עוד אנשי המקצוע יקפידו על אותו תקן ויעשו עבודה טובה, תוכלו להיות מוגנים בממ"ד שלכם. זה לא במקרה שנעשים מאמצים לעודד את בנייתו של הממ"ד גם במבנים ישנים. אין לדעת מה יוליד יום, לא מבחינת רעשי אדמה ולא מבחינת המצב הביטחוני. לכן, אם תוכלו להזמין שירותי בניית ממ"ד כבר עכשיו, מובן שלא כדאי יהיה לדחות זאת. את האישור לבניית הממ"ד ניתן לקבל במהירות. הסיבה לכך היא, כאמור, שפיקוד העורף מעודד את בניית הממ"ד בכל מבנה. בחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר ותוכלו לישון בשקט, כי ממ"ד הוא חלק חשוב מכל מבנה בישראל.