ראשי » נגישות » נגישות משרדים – אילו שירותי נגישות צריכים להיות במשרד להשכרה?

נגישות משרדים – אילו שירותי נגישות צריכים להיות במשרד להשכרה?

המרחב הציבורי הוא המקום של כולנו. גם אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות פיזיות ורגשיות. בשנים האחרונות המודעות בחללי עבודה בתל אביב לצרכים של אנשים בעלי מוגבלויות רק הולכת ועולה. ובעקבות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, יש גם הגדרה ברורה בנוגע לאופן ההנגשה של החיים במרחב הציבורי. זאת אומרת שהאחריות מוטלת

נגישות חללי עבודה בתל אביב – דרישה חוקית וחברתית חשובה

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות נחקק בשנת 1998. המטרה המרכזית שלו היא להגן על כבודם ועל זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלויות במרחב הציבורי. הנגזרת הישירה של החוק מחייבת היום בעלי משרדים להשכרה בתל אביב הפסיק להשקיע לא מעט זמן ומחשבה בהתאמה של סביבת העבודה לאנשים עם מוגבלויות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שזו היא גם חובה חברתית משמעותית מאוד. אנשים עם מוגבלויות הם רבע מהאוכלוסייה בישראל היום, והם רוצים וזכאים להשתלב בחברה באופן הכי פשוט שיש. בין אם בתור עובדים בתוך משרדים להשכרה בתל אביב או אורחים. מה שאומר שיש אינטרס חברתי רחב מאוד לאפשר לכולם נגישות לכל מרחב ציבורי שהוא.

עמידה בדרישות החוק – שלוש דרכים להפוך את חלל העבודה לנגיש

כדי לענות על דרישות החוק, ולייצר נגישות בתוך חללי עבודה בתל אביב, צריך להשקיע ב:

  1. הנגשת מידע לעיוורים וחרשים – כבר מהכניסה לחלל המשרדי, כל המידע המוצג לקהל מן השורה, חייב להיות מותאם גם לבעלי לקות שמיעה או ראייה. שילוט מוגדל וברור, עם תאורה המכוונת בצורה שאינה מסנוורת. שימוש במערכות הגברת שמע מיוחדות לחרשים. יצירת זוויות ראייה ברורות לאנשי קבלת הקהל. כל אלו הן התאמות קטנות, אשר משנות את חייהם של אנשים בעלי מוגבלויות בחללי עבודה משותפים.
  2. מרחב הליכה בטוח – יצירת מעברים מוגדרים ובטוחים להליכה היא בקשה קצת טריוויאלית. אבל, לאנשים המתהלכים בעזרת כיסא גלגלים, קביים או כלב נחייה, היא חשובה. זו היא הדרך לאפשר ליחיד להיות עצמאי בתנועתו. לעודד גם אנשים בעלי מוגבלויות לצאת לעולם ולהצליח לשמור על בריאותם. וגם למנוע מצב של נפילות מסוכנות. במקביל, חשוב לתלות שלטים המזכירים לכל הנמצאים בחלל הפנים לשים לב לאנשים עם צרכים מיוחדים ולסייע להם בעת הצורך.
  3. הנגשת אתרי אינטרנט – כדי להזמין מקום לעבודה בתוך חללי עבודה משותפים בתל אביב, צריך לעבור באתר אינטרנט. והיום, בזכות שיפורים טכנולוגיים ניתן להנגיש את אתרי האינטרנט בקלות יחסית. זו היא הדרך של אנשים עם לקויות להזמין לעצמם את השירותים הדרושים להם. וזו היא החובה המוטלת על בעלי אתרים, מפאת החוק.

שיפור קבוע ובחינה של דרכים להקל על עובדים עם צרכים מיוחדים

אומנם החוק מגדיר באופן די ברור אילו דרישות צריך למלא כדי לייצר חללי עבודה משותפים נגישים. ועדיין, משרדים להשכרה בתל אביב תמיד מנסים לחפש את הדרכים שבהן ניתן יהיה לשפר את הנגישות. גם מתוך כוונה שזוהי דרך לאפשר ליותר אנשים להגיע לעבוד במשרד. אבל גם מתוך רצון לייצר סביבה שוויונית ובטוחה לאנשים עם מוגבלויות. אם חשוב לכם לעמוד בסטנדרט כזה, כדאי לייצר קבוצות חשיבה עם אנשים בעלי מוגבלויות. לנסות להבין אילו צרכים עולים על פני השטח. וביחד למצוא את הפתרונות שיאפשרו חוויית עבודה ומפגש פרודוקטיבית ואפקטיבית יותר. והכל מתוך כוונה טובה ונכונות להרחיב את המשמעות של החוק. כך שיהיה קל יותר לשלב צוותים בעלי מוגבלויות או לקוחות, בתוך סביבת העבודה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים