ראשי » נגישות אתרים » נגישות אתרי אינטרנט

נגישות אתרי אינטרנט

בעבר, החברה והקהילה בישראל הייתה חברה שמתקשה מאוד לקבל את החריגים והשונים. בשני העשורים האחרונים אנחנו רואים שינוי גישה במאה ושמונים מעלות. בין שמדובר על אנשים בעלי מוגבלויות צריך להיות ובין שמדובר על אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות. שילובן של קבוצות אוכלוסייה אלו בחברה הישראלית הפך להיות פרוייקט לאומי עם הצלחה ברמה מדהימה. כמעט בכל מקום בו אנו נותנים את הבמה לאנשים בעלי מוגבלויות, מתגלה קבוצת אוכלוסייה איכותית. רק מבקשת התאמות קטנות לצרכים מיוחדים, כמו פעילות ליצירת נגישות אתרי אינטרנט. זאת כמובן כדי לפרוח ולהפוך לחלק אינטגרלי ומהותי של החברה שלנו. כדי להבין עד כמה משמעותיים הם האתגרים של אנשים בעלי מוגבלויות, צריך להבין את השינויים שאיתם הם מתמודדים בשנים האחרונות. בכתבה הבאה ננסה להכניס אתכם לרגע לתוך העולם שלהם.

האתגרים של אנשים בעלי מוגבלויות בעולם דיגיטלי

כדי לקחת אתכם ורק לרגע, לתוך עולמם של אנשים בעלי מוגבלויות בעולם הדיגיטלי. בואו נדבר על אנשים עם לקות שמיעה אשר מעוניינים לבצע חיפוש מידע באתרי אינטרנט שונים. כאשר חושבים על בניית אתרים, במיוחד אתרים ממשלתיים או אתרי מכירות, עושים שימוש בכלים טכנולוגיים שונים. למשל סרטונים, כדי להציג מידע איכותי ברמה גבוהה. אבל אדם שלא מצליח להבין מה קורה בסרטון, יכול לפספס מידע חשוב. פספוס כזה עלול להוביל לקבלת החלטות או הבנה לקויה של הסביבה בה הוא נמצא. כתוצאה מכך, יכול להיות שהוא יבחר לוותר על השירות באתר בכלל או על הזכאות שלו לקבלת הטבות, הנחות או שירותים מיוחדים לבאי האתר. זוהי רק דוגמה אחת, שנוגעת לחשיבות של נגישות אתרי אינטרנט.  אבל יש עוד עשרות דוגמאות מכל מיני סיטואציות בחיי היומיום, שבהם אנשים עם מוגבלויות מוצאים את עצמם מאותגרים על ידי הטכנולוגיה, ללא כל גישה לעזרה אנושית.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

פעולות קטנות – עם השפעה גדולה על אוכלוסיות שלמות

היכולת שלנו בתור חברה, לשפר את תנאי החיים של אנשים בעלי מוגבלויות, היא מאוד גדולה. במרבית המקרים, אנשים אשר עוסקים חוויית משתמש באינטרנט או בשיפור השירות ללקוח בחיים האמיתיים, פשוט צריכים לצאת למחקר קצר. או לפנות לעזרתם של מומחים מקצועיים בתחום הנגישות. כל זאת על מנת להבין אילו שינויים יעזרו לבעלי מוגבלויות להשתלב בחברה בצורה הכי טובה שיש. אם כבר אנחנו מדברים על נגישות אתרי אינטרנט, היום יש אלגוריתמים כתובים, מוכנים לשימוש ברמה גבוהה במיוחד. אתם יכולים להתקין באתר האינטרנט שלכם, בתוך כמה רגעים ספורים, ממשק נוח לעבודה שעונה על צרכי לקויות שמיעה, ראיה ועוד מגוון רחב מאוד של בעיות פיזיות ונפשיות. ולעזור לבעלי מוגבלויות להשתלב בתור קונים באתר שלכם בקלות ובנוחות. זה לא צריך להיות עניין של דרישה חוקית, אלא הגדרה בשטח, וגם לכם יש אינטרס להביא אותה לכדי מימוש.

בסופו של יום, אנשים בעלי מוגבלויות הם אנשים שתורמים לחברה ועוזרים גם לבעלי העסקים הקטנים הם מקבלים שירותים גם מחברות גדולות ומגופים ציבוריים במשק , לפיכך מגיעה להם תמיכה ועזרה בצורה זהה לאנשים מן השורה.

החשיבה על הפרטים הקטנים – תיצור עולם טוב יותר לכולנו

הצעד הבא בדרך לקידום החברה הישראלית, הוא היצירה של חיים נוחים לכלל האזרחים. מגדול ועד קטן, כל אחד מאיתנו ראוי להרגיש שייך לחברה. לא למצוא את עצמו עומד מול אתגרים מורכבים בדרך ליצירת קשרים עם אנשים וארגונים שונים. זו היא משימה שכולנו, יחד, יכולים למלא ובהצלחה יתרה. ככל שנשים לב לפרטים הקטנים ונקשיב לצרכים של אנשים שונים מאיתנו בהקפדה.