ראשי » טיפים » תאורה נגישה: 4 טיפים ליצירת תאורה לעסק ולבית עם נגישות מרבית

תאורה נגישה: 4 טיפים ליצירת תאורה לעסק ולבית עם נגישות מרבית

כאשר נגישות היא חלק כל כך מהותי באיכות החיים של אנשים עם מוגבלויות. הצורך לייצר חללי פנים המתאימים לצרכי קבוצת אוכלוסייה זאת הוא עניין מהותי. נכון, החוק הישראלי דורש קיומם בעלי עסקים ונותני שירותים לייצר סביבה נגישה כולל תאורה לעסק המבוססת על עקרונות הנגישות. אך יחד עם צוות, והוא האינטרס שלכם בתור בעלי עסקים. אשר רוצים לפנות לכל קבוצות האוכלוסייה השונות וליצור סביבת מסחר ופעילות בטוחה לכולם.

מה היא החשיבות של מערכת תאורה לעסק?

בעולם הנגישות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, יש כל מיני אמצעים. אמצעים כאלו שיכולים להפוך את חלל הפנים למקום הרבה יותר נוח ובטוח. תאורה לעסק או תאורה לבית הן דרכים שבהם אתם יכולים לשפר את איכות הנגישות. ובמקביל להתאים את חלל הפנים לצרכים של מגוון רחב מאוד של אנשים עם מוגבלויות. מוגבלויות שמיעה, ראייה, מוגבלויות קוגניטיביות, שכליות ואפילו נפשיות. אלו יכולות לקבל תמיכה בעזרת תאורה איכותית ונגישה, ככל ואתם מבצעים התקנה נכונה. יכולת ההתמצאות והקריאה במרחב, יצירת ערוץ תקשורת פתוח עם נותני השירותים, והקריאה של לוחות תקשורת מסוגים שונים. אין פעילויות שלא יכולות להתבצע מבלי שיש בחלל הפנים שלכם תאורה חזקה וברורה, באיכות גבוהה. לכן, אתם חייבים לחשוב על פתרונות תאורה נגישה, ויפה שעה אחת קודם.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

איך ליצור תאורה נגישה כבר בעת התכנון?

על מנת להתקין תאורה לעסק ולשמור על עקרונות הנגישות, עליכם לתת את הדעת על:

  1. עוצמת האור – על מערכת התאורה, להיות מערכת תאורה חזקה מספיק. עוצמת האור צריכה לתמוך יכולות הקריאה של אנשים עם מוגבלויות. זאת על מנת שהם יבחינו בפרטים מהותיים לקבלת השירות. מנגד, עוצמת האור לא יכולה להיות חזקה מידי. אחרת היא תסנוור את מקבלי השירותים ונותני השירותים, ותקשה על העבודה המשותפת.
  2. אחידות התאורה – אם בחרתם לעבוד עם תאורה בצבע לבן, חשוב לעשות שימוש באותם המנורות לאורך כל תהליך ההקמה של הנכס. גם כדי לשמור על עוצמה מאוזנת של אור בכל חלל הפנים. אבל גם כדי להימנע הבדלי אור וצל שיכולים להקשות על פיענוח ויזואלי של חלל הפנים וליצור חרדה בקרב אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות.
  3. זווית התאורה – הימנעו מהתקנת תאורה בזווית ישירה לפניהם של הלקוחות או נותני השירותים. זו יכולה להיות חוויה מאוד מאיימת ולא נעימה. אשר תשפיע על אנשים בעלי צרכים מיוחדים, פי כמה וכמה מכל אדם אחר באוכלוסייה.
  4. מיקוד האור – יש אלמנטים בתוך חלל הפנים שאתם רוצים להדגיש, כמו שלטי יציאת החירום או מכשולים שונים בדרך, תאורה ישירה על האובייקט יכולה להיות כלי אשר ממקד את תשומת הלב של אדם עם צרכים מיוחדים ישירות לאובייקט.

בחירות קטנות עם השפעה חשובה מאוד על השגרה

בהתאם למבנה של החלל הפנים שלכם ובהתאם לסוג הפעילות העסקית שאתם עתידים לנהל. אפשר וצריך ליצור סביבה מותאמת לאנשים עם צרכים מיוחדים. יועצים מומחים, אשר מכירים לעומק את כל ההצעות ואת כל הדרישות של נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלויות בישראל, יעזרו לכם לבנות את עיצוב חלל הפנים הנכון ביותר לעסק שלכם, תוך תשומת לב לפתרונות תאורה לעסק שמיטיבים עם קבוצת אוכלוסייה זו.